Буктрейлери


Буктрейлер – це відеоролик про книгу чи певний твір, у якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії. Це свого роду рекламний хід, який привертає увагу до тексту через залучення візуальних засобів.
«Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.
Етапи створення буктрейлера
Перш, ніж почати створювати буктрейлер, «режисеру» проекту необхідно розробити структуру ролика, побудувати сюжет, підібрати музику, створити дизайн титрів. 
Тож як структурувати процес?
1.     Вибір книги. Мотивацій у виборі книг для створення ролика може бути безліч: улюблена книга, сучасний бестселер, програмна класика…

2. Створення сценарію (продумати сюжет і написати текст). Сюжет – це основа буктрейлеру, те, з чого він буде складатися.
Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб глядачеві неодмінно захотілося прочитати книгу і обов'язково дізнатися, що ж буде далі.
Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин. Це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача – потенційного читача.

3. Зібрати матеріали (підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, відзняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті).

4.   Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.

5.  Вибрати програму для здійснення монтажу. Для початківців можна використовувати програми Windows Movie Maker або Кіностудія Windows Live (Windows Live Movie Maker). Вони мають різноплановий функціонал та прості у використанні.

6.   Здійснити відеомонтаж. Вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат.
Загальні принципи оформлення буктрейлера
Якісність. Малюнки мають бути чіткими і без сторонніх елементів (реклама, написи). Усі сторонні написи потрібно прибрати або замалювати за допомогою графічних редакторів (програм для обробки на комп'ютері цифрових зображень). З цією метою можна використати стандартну програму Microsoft Windows Paint. Аудіотрек має бути на одному рівні гучності, без зайвих шумів.

Лаконізм. Анімацію, футажі, шуми, відеоефекти використовувати дуже економно. Не варто перевтомлювати глядачів красивою і ефектною “водою”. Ваша мета — прорекламувати книгу, а не хизуватись набором ефектів.

Стилістична єдність. Музика і відеоряд повинні пасувати один до одного. Бажано дотримуватися однаковості ілюстрацій: якщо мальовані ілюстрації — тільки мальовані, якщо аніме — тільки аніме, якщо фото — тільки фото. Цей принцип можна порушувати, якщо ви хочете зіграти на контрасті. Але такий прийом потребує дуже гарного смаку, є ризик схибити.

Посилання на правовласника. При використанні чужих матеріалів у своєму відео, потрібно в титрах або в описі під відео вказати ресурси: звідки завантажений матеріал, авторів і правовласників.


Буктрейлер — спосіб просування читання, який зараз бурхливо розвивається у всьому світі. Отже, ці поради допоможуть вам  при створенні власного шедевра. Успіхів!


Немає коментарів:

Дописати коментар